Sometimes it feels like there's a million miles between your heart and your mouth.

Fyfan. Jag vet inte om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal eller bara på att jag är mänsklig, men jag börjar fundera på om mina 10år med bara-sjuk-en-gång-om-året-och-max-tolv-timmar har fått motsatt effekt. Under hela 2014 var jag inte odrentligt förkyld en enda gång, men jag är ordentligt sjuk för andra gången i år redan nu. För tre veckor sen var jag magsjuk och hade feber, och nu är jag sjuk igen! Jag är tacksam för att magen är okej men jag kan inte direkt påstå att jag gillar feber heller... I början av året höll jag på att bli förkyld men efter att ha druckit echinaceabrus med jämna mellanrum så bröt förkylningen aldrig ut. I lördags kände jag att det var på gång igen, men trots brustabletterna, värktabletterna och ingefära i teet så kände jag mig faktiskt förkyld på kvällen. Jag gick och la mig ganska tidigt med förhoppningen att det skulle bli bättre till på söndagen, men ack så fel jag hade! Även om jag aldrig vaknade ordentligt och kunde konstatera faktum så började jag feberfrossa någon gång under natten. Vid tio på morgonen klev jag upp för att jag var kissnödig och tog då tempen, och mycket riktigt hade jag 38,2 grader. Jag tryckte i mig lite mer värktabletter och echinaceabrus (för jag hostade en del också) innan jag la mig i sängen igen. Jag vaknade med jämna mellanrum - av hosta, katten, frossa, svettningar, musiken som var igång - men bestämde mig ganska snabbt för att inte kliva upp något mer. Jag såg från gång till gång att solljuset som smög sig in bakom rullgardinen förändrades och till sist var det mörkt ute. Vid åtta på kvällen kollade jag tempen igen som då stigit till 38,7. Jag var uppe en kort stund innan jag gick och la mig igen och sov till och från fram till klockan nio imorse. Så jag har sovit av och till i 36 timmar och helt och hållet skippat söndagen (turligt nog var det teori på ridningen). Nu har jag enligt termometern ingen feber, sen om det beror på värktabletterna vet jag inte, men jag känner mig alldeles svag och yr. Planen är ju att jag ska jobba tisdag-fredag den här veckan - vilket jag också verkligen behöver - men jag är inte säker på om det blir något jobb imorgon. Jag skulle kunna härda, men helt ärligt är jag orolig över att köra bil till jobbet om jag fortfarande är så här yr, plus att det känns som att jag ev. kommer dra ner tempot lite för mycket för de andra. Jag har gett mig själv till klockan tre innan jag bestämmer mig, då hinner jag höra av mig till Isring i tid för att de ska kunna hitta en ersättare. Förhoppningsvis är jag åtminstone frisk nog att jobba från onsdag.

Kommentarer
Postat av: maria

vi fick dock rida på teorin! ;)

Svar: Jaså? Sitsträning? ^^
Klara Jasmin

2015-02-23 @ 12:02:37
URL: http://maariabodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback