Unless you are going to a Joan Crawford St. Patty's Day party, who is wearing this fabric?

Nu börjar USA-resan kännas mer verklig, men jag har fortfarande inte fattat att jag åker om bara några dagar! Fia, Fanny och Oskar har i alla fall bokat en del av det som behövdes bokas, såsom hyrbil till Arlanda, vårt boende i San Antonio (vi landar sent på fredag kväll så vi sover nära flyget innan vi åker till Big Bend på lördag) och vårt boende i Big Bend National Park. Jag tror också att de har bokat hyrbilen vi ska ha i USA men inget boende i Nashville än och inte där emellan heller, men vi vet ju inte heeelt hundra vad vi faktiskt ska göra exakt varje dag. Men nu vet jag i alla fall att vi åker från Umeå kl.22.00 på torsdag vilket är det som gör det så verkligt. Jag är så JÄVLA PEPPAD!!!!
Igår på ridningen stod det hoppning på schemat. Jag fick rida Aria och hon gjorde allt såå lätt! I början hoppade vi fram på ett lågt räcke där vi skulle ha helt raka hästar innan hindret och även kunna bryta av till trav med en rak häst efter hindret. Efter det hoppade vi två hinder på båge, även här hoppade hon hur fint som helst! På slutet hoppade vi två hinder på en rak linje och även om hon blev lite loj så gjorde hon det riktigt bra. Vi avslutade med linjen där andra hindret låg på 90cm. Om hon alltid hoppade sådär och inte hade en massa nerver hade jag gärna tävlat med henne och alltså rida henne i uttagningen, men man vet ju aldrig hur det blir om hon är nervös och det kan ju lika gärna bli en uteslutning på första hindret.. Åh, det här med uttagningen känns så svårt!
Apropå hoppning så har jag äntligen laddat upp alla hoppfilmer från i våras. Mamma har ju varit jätteduktig och snäll och filmat mig när jag rider men i och med att jag började ladda upp korta filmer på Instagram orkade jag som inte göra det på Youtube också. Men filmerna blir ju såklart längre på Youtube och med min otur när det kommer till datorer och hårddiskar så känns det ju väldigt skönt att hela lektioner faktiskt kommer finnas kvar på youtube forever! Haha.
Hoppning med Mageno x6 + terränghoppning med hoppgruppen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback