Turn up the radio and turn down the lights, I want it loud as hell, I want the walls to melt 'cause I've go to lose myself tonight.

Besvikelsen att vakna halv nio på sin första lediga dag på nästan två veckor... Det hjälper såklart inte att jag fick mens idag och därmed mensvärk. Jag undrar hur mycket mensvärk jag har egentligen när jag fortfarande har ont fast jag äter massor med värktabletter. Första dagen är alltid värst så på sätt och vis är det ganska skönt att få det när jag ändå är ledig, sist så jobbade jag och hade ont hela jävla dagen - det gick över först när jag kom hem från jobbet, haha. Det sura är att det inte hjälper att sova, sist kunde jag ju inte ens försöka, men idag så sov jag middag men hade likförbannat fortfarande värk när jag vaknade. Det var dock skönt att sova, jag tog helt enkelt sovmorgon senare på dagen.
Jag känner mig nästan bakis, det är tungt att hålla igång i 11 dagar utan större vila, så det känns riktigt skönt att jag kunnat sova bort den här dagen men ändå veta att jag har tre dagar helg kvar! Samtidigt kan jag inte låta bli att längta lite tills ledigheten är över så jag får veta mer om det här med heltidsgrejen, haha. Jag borde inte tänka på det så mycket, det känns som att det egentligen inte kommer bli någon skillnad från dagsläget, men med min hjärna så går det inte riktigt att bestämma sig för att sluta tänka på något - jag är ju överanalyserarN.
Planen i helgen är att försöka städa lite så att min lägenhet inte förfallar till sin vanliga dåliga standard, men just nu känns det inte som att jag kommer idas. Jag ska även försöka ta mig igenom alla Hippo-bilderna, fast det känns också ganska jobbigt just nu. Jag är som luddig i huvudet, jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. Jag är inge sugen på att gå och lägga mig igen, jag är inte heller särskilt sugen på att sitta vid datorn/titta på tv-serier. Men med mensvärken så känns det inte som att jag skulle få för mig att typ gå ut på en promenad heller. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, förutom att det faktiskt blir bio ikväll med systrarna! Äntligen så ska vi se Into The Woods! Som jag har längtat! Det är en fantastiskt bra musikal som jag såg första gången när Profilteatern tillsammans med Norrlandsoperan satte upp den när jag var 12år. Vi var och såg den minst två gånger där, och sen hittade vi originalversionen (tror jag) från Broadway från 1987 som vi tittade på på VHS hundra gånger, haha. Fia och Fanny såg någon uppsättning av den i Göteborg och så gick vi även och såg den när Strömbäcks musikallinje satte upp den svenska versionen på Idun för något år sen. Jag är egentligen inte så mycket för musikaler, men just Into The Woods är så jäääävla bra! Det blir spännande att se den som film den här gången!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback