If you feel embarrassed then i'll be your pride, if you need directions then i'll be the guide.

Det händer ganska ofta på jobbet att jag blir så sjukt peppad på att pyssla med något hemma, sy, redigera bilder, fotografera m.m. Jag får lust att säga att jag är sjuk och åka hem tidigare bara för att göra något som jag för det mesta inte orkar göra när jag kommer hem efter en hel arbetsdag. Men jag kommer alltid på mig själv med att tänkta "det är ju bara ett/två pass kvar" eller "pengar" och så stannar jag kvar. Det är inte alls lika roligt när man faktiskt blir sjuk och måste åka hem, som idag. Jag kände igår att jag höll på att bli förkyld, det började i halsen - som vanligt - och jag blev även hostig. Jag hade inte med mig värktabletter eller något annat så det var bara att jobba vidare men när jag kom hem stoppade jag i mig allt jag kunde för att förebygga en förkylning och sen gick jag och la mig vid åtta på kvällen. Jag mådde inge vidare imorse men for ändå till jobbet för att där lida av en riktigt otrevlig hosta samtidigt som jag kände mig både yr och svag, så till lunch gav jag upp och åkte hem. Jag sov någon timme på eftermiddagen innan jag for och red, jag ville inte missa en till ridning bara för att jag råkade bli sjuk för tredje gången i år (vilket i sig är både förvånansvärt och riktigt sugigt). Jag mår lite bättre nu än jag gjorde tidigare idag men jag bestämde mig för att stanna hemma imorgon också, när jag väl har åkt hem kan jag lika gärna stanna hemma ett tag och faktiskt försöka kurera mig lite, halva dagen idag blev karrensdag så från och med imorgon får jag ju ändå sjuklön. Om min kropp är schysst så blir jag frisk ganska snabbt, jag brukar ju inte vara sjuk varken ofta eller länge (dock verkar mitt imunförsvar krackelerat ganska ordentligt i år...) så det är inte omöjligt att jag är tillbaka och bygger stol innan helgen.
Det enda bra med att vara hemma och sjuk är att jag får sovmorgon imorgon! Jag har bara haft en sovmorgon sen förra helgen eftersom det var övertid i lördags och jag tror faktiskt lite att det är på grund av alla övertider som min kropp gav upp. Innan påsken jobbade jag övertid både tisdag och onsdag, förra veckan tisdag-torsdag och även i lördags som sagt. I lördags var det också begravning för Gro vilket tog på kroppen också, efter att ha jobbat 06-09.20 och varit på begravning sov jag middag i fem timmar och kunde ändå somna igen i hyfsad tid på kvällen. Jag fick sovmorgon på söndagen och på måndagen blev jag sjuk.. Det är inte lätt!
Jag ska försöka låta bli att vända på dygnet bara för att jag får en extra sovmorgon eller två så jag tror minsann att det är dags att gå och lägga sig nu!
Katt i låda, fångad på bild med mitt nya fish eye-objektiv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback