Trycker egna tees och hoodies och säljer dom som sjukvård - billigt godis

Jag har länge varit anti nässpray av den anledningen att det bara gör att det snor som redan finns i näsan förvandlas till vatten och rinner hämningslöst ur näsan - inte en trevlig upplevelse. Men när jag fick influensan tidigare i år så köpte Fanny nässpray till mig av misstag (hade bett henne köpa halsspray) och den råkade vara så. jävla. bra. Så jag kan hett rekommendera Nasoferm, den trollar bort snoret DIREKT! Snoret bara försvinner, det är helt fantastiskt! Jag kan dock förvarna att om man inte är supertäppt så får man en ganska äcklig smak i svalget, men det är ju bara att äta/dricka något gott så försvinner det! No more snor!
I övrigt så börjar jag känna igen mig själv som sjukling, även om det är tredje gången jag är sjuk i år så verkar det bli en väldigt kortlivad förkylning vilket jag är väldigt tacksam för! Jag fick ont i halsen i måndags - vilket i princip alltid är mitt första förkylningstecken - och på tisdagen kom även den hemska slemhostan (den som gör ont och smakar äckligt). Men redan idag övergick hostan till rethosta och på eftermiddagen kom snoret. Jag känner mig redan mycket fräschare än jag gjorde när jag vaknade imorse så jag är tillbaka i fabriken på fredag! Jag bestämde mig för att stanna hemma en dag till, dels för att det är lika bra att kurera sig när man redan är igång och dels för att om rethostan får som den vill blir det inte nödvändigtvis jättemycket sömn inatt.
Jag passar på att vara lite produktiv medan jag ändå är hemma från jobbet i alla fall, jag bokade in tid på bilprovningen imorgon och idag kollade jag och Fanny oljan på bilen. Eller ja, vi skulle kolla oljan men efter att stickan var i princip torr efter flera försök insåg vi att det typ inte fanns någon olja, hahaha, så istället fyllde vi på med fyra liter! Oljelampan brukar lysa ganska ofta men eftersom den slocknar direkt och bilen är lite som den är har vi inte tänkt så mycket mer på det, men nu har den faktiskt slutat lysa, haha.
Gårdagens hoppning med bästhästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback