This is the moment that you know, that you told her that you loved her but you don't.

Hej och hå, det här med att vara vuxen är riktigt ansträngade! Nu jobbar jag mer eller mindre heltid på Isringhausen och kommer troligtvis (förhoppningsvis) kunna göra det enda fram tills de stänger 10/7. Det känns riktigt bra med en fast inkomstkälla, även om det bara är temporärt. Jag har hunnit fundera mycket på livet medan jag står där och bygger stol efter stol och jag har kommit fram till att jag måste hitta ett fast heltidsjobb, jag är inte gjord för att plugga så varför utsätta mig för den ångesten? Jag har reflekterat över att min längsta anställning var hos Lernia när jag jobbade på Volvo i 6 månader, före och efter det har det varit kortare anställningar och/eller mindre omfattning. Jag drömmer ju helt klart om att skaffa en häst, men det kommer aldrig gå om jag inte först har ett ordentligt jobb! Jag vill ju väldigt gärna jobba inom industrin eftersom jag vet att jag trivs bra med det, men det är inte så lätt att få såna jobb här längre. Särskilt inte nu när Volvo flyttar monteringen, Isringhausen lägger ner, även fler underleverantörer påverkas, och så ska alla de som förlorar jobben där ut och söka nya. Visst, jag har relevant erfarenhet, men min tid inom industribranschen är ju som en piss i havet jämfört med de flesta andra. Jaja, vi får se vad som händer, jag försöker undvara mig själv lite ångest genom att bara fokusera på att jag faktiskt har jobb precis just nu.
Apropå Isringhausen, idag har jag lärt mig en ny station! Philip stod på upplärning på ryggen med Jerry de första tre passen, men sista så tog de varsinn annan station vilket gjorde att vi var en för mycket på banan, då tog jag själv initiativet att tvinga Kalle att lära mig station 6, haha. Jag har länge velat lära mig mer, men det är svårt då det har varit mycket personalbrist på senaste tiden, men eftersom jag jobbade övertid igår och inte kunde hjälpa de som i vanliga fall inte ens står på banan att göra 6an så kände jag att nu jävlar! Så på två timmar lärde jag mig en ny station och fick användning för det när jag jobbade övertid även idag. Det är nice att jobba övertid, det blir tre timmar extra efter en vanlig arbetsdag (alltså 11 timmar) men vi äter middag på arbetstid i en halvtimme och sen får vi även en kvarts rast vid kl.18 så det är egentligen inte så mycket mer jobb. Att vi utöver övertidspersättning också blir bjudna på middag är ju inte fy skam heller, hahaha! Det finns så mycket som är fel på Isringhausen i samband med nedläggningen, men det gynnar såna som mig, som vill tjäna mer pengar, väldigt bra! Det är inte så många som ställer upp på övertid, vilket jag verkligen förstår, men i och med det blir det förhoppningsvis ännu fler tillfällen för oss få som ställer upp, vi som inte har något att förlora.
Men det är tungt att jobba heltid. Det är tungt att kliva upp vid kl.06 på morgonen, arbeta fysiskt i åtta timmar och sen försöka ha något slags liv utöver det. Jag var ju på Hippo hela helgen och fotade tävlingarna (4780 bilder för att vara exakt) vilket gjorde att jag inte varit "ledig" sen förra söndagen. Att jag dessutom gav upp min sovmorgon i fredags för att jobba två timmar får jag ju skylla mig själv för, men det är hårt att kliva upp tidigt 10 dagar i rad! Nu är det dock bara en tidig morgon kvar innan jag stänger av väckarklockan och går på långhelg! Påsken kunde inte komma mer lägligt, jag känner verkligen hur slut jag är i kroppen och hur bra den kommer att må när jag får vara ledig fyra dagar och sen bara jobba fyra dagar innan nästa helg. Eftersom jag inte är anställd på heltid så måste jag såklart inte jobba hela tiden, men jag vill ju ha pengarna och då är det även skönt att veta att jag hur som helst inte kan jobba dessa fyra dagar.
Nä, i helgen blir det att kolla igenom, välja ut, markera, redigera och ladda upp bilder från hopptävlingen, och förhoppningsvis lite tid med min kamera och mina nya objektiv i det utlovade fina vädret som väntas hela helgen!
Nu ska jag stänga av hjärnan och titta på något tv-serieavsnitt innan jag stänger ner helt för att ta mig upp en sista gång imorgon.

Bild från förra hopptävlingen (7-8/3)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback