I just didn't expect to be punished... while I was being punished.

Om en vecka från nu är jag på väg till USA och det är så sjukt! Jag har nog inte riktigt förstått att jag faktiskt ska dit för jag är inte det minsta närvös. Än. Kan vara för att vi fortfarande har en massa att styra upp innan vi åker men det är egentligen ingen som har tid, haha. Jag har i alla fall fyllt i och betalat för mitt (min?) ESTA (Electronic System for Travel Authorization) och har fått det godkänt så jag är välkommen in i landet, jag har nämligen inte kidnappat ett amerikaskt barn, jag har inte deltagit i folkmord eller terrorattentat, jag har inte arresterats för drogbrått, jag har inte deltagit i spionage och jag har ingen anknytning till förintelsen. Tror ni jag skämtar? Nej, man blir faktiskt frågad om dessa saker, haha. Det är lite sjukt ändå. Förut fyllde man i ett papper på planet innan man landade i USA och lämnade in det när man gick igenom tullen men nu måste man göra det i förväg - vilket Fia och Oskar fick lära sig den hårda vägen när de skulle till Nashville förra året. Det blir nog kul i alla fall, även om jag inte fattat att det faktiskt kommer hända så längtar jag såklart, jag tror det kommer bli en spännande resa!
Något jag därimot är nervös för, långt i förväg dessutom, är SURFs nya satsning på tävlingsryttare! De har bestämt att totalt fyra ryttare kommer få representera SURF på två lokala tävlingar vardera, även på bortatävling, under 2015 (en ponnyhopp-, en ponnydressyr-, en hästhopp- och en hästdressyrrttare). Det kommer att vara uttagningar för respektive gren och kategori där segraren får representera SURF på tävling nästa år. Dressyruttagningen blir eventuellt under teoriveckan vecka 45 och hoppningen eventuellt 20/12 så det är som sagt ett tag bort. Men jag är redan nervös!
Jag och Frida har pratat väldigt mycket om det här, det går inte att prata nog om det så när allt är sagt så börjar vi om från början igen, haha. Hon, precis som jag, är också supernervös då vi har konstaterat att hon, jag och Sandra troligen är de som vill detta mest och därmed också kommer bli mest besvikna om vi inte blir valda. Nu vet jag ju inte detta helt hundra egentligen, men det känns så. Som att för övriga är det en rolig grej och lite "jaja" om man inte blir uttagen, medan vi tre då har drömt om detta länge och det skulle därför kännas väldigt snopet om någon annan fick göra det. Uttagningen kommer att vara en LC hoppning (100cm för häst) och i dressyren måste man få minst 62% i ett LB program. I dressyren är jag inte helt säker på vem jag vill rida (jag kommer såklart delta i båda uttagningarna även om man bara får tävla i en gren om man blir uttagen) men eventuellt Corsica. Jag har inte ens suttit på hästen än, haha, men jag har redan pratat med Rebecka om att jag gärna rider henne när jag kommer tillbaka från USA. I hoppningen tycker Emmeli att jag borde ta Monika och det känns på sätt och vis kul, men eftersom hon har en tendens att låta bli att lyfta benen så blir man ju en aning opeppad. Det vore ju trist att missa alltihopa för att hon inte ids lyfta på benen i kvalet, haha. Men det är ju förhoppningsvis ett bra tag kvar så jag kommer ge Monika lite tid på att skärpa till sig men om ingen drastiskt förbättring har skett om någon månad så får jag tänka om. Jag är lite sugen på Allan och det har jag sagt till Emmeli, men det är som sagt ett tag kvar.
Drömmen vore såklart att få tävla med Mageno men det ser inte jättelovande ut just nu. Han är fortfarande halt och jag håller alla tummar och tår att han har blivit bättre till återbesöket nästa vecka och jag ber alla er göra detsamma!
ESTA
Fick även några superfina bilder på mig och Monika som Hanna Sunberg tog förrförra veckan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback