Hey, you know who made up that never snitch bullshit? People who probably deserved to be snitched on.

Idag har jag köpt en ny kamera! Jag har velat göra det i flera år och när Fanny gick med på att köpa min gamla så kunde jag inte hålla mig, den kostade dessutom 3000kr mindre än den brukar göra så ja. Värt det. Det blev som sagt en Canon EOS 7D + ett extra batteri och ett nytt minnskort (Fanny fick det jag hade förut). Jag har inte hunnit fota så mycket, blev några bilder på blommorna på balkongen bara, haha, men bildkvalitén är verkligen to die for! Vilken skillnad från min förra stenålderskamera!
Idag var det ridning igen och jag hade Monkan även denna gång, det gick faktiskt väldigt bra och vi avslutade med några språng på 1m vilket gick superbra. När det är för lång anridning hinner det bli typ kortslutning mellan henne och mig och då plöjer hon igenom hindret, haha, men med kortare anridning så hoppar hon jättefint! Emmeli tyckte att jag red henne bra, att jag red ihop henne mer och bättre än hon blir i vanliga fall och tyckte att jag skulle fortsätta rida henne ett tag. Och efter idag så känns det faktiskt okej, hon var rolig idag! Mamma är ju bortrest så det blev ingen film, men nästa vecka så!
Imorgon bär det av till Malmö, tåget går 05.18 och jag har inte bestämt för om jag ska dygna eller inte, haha. Just nu tittar jag på Under the Dome, jag får bestämma mig efter det.
Lite bilder med nya kameran!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback