Dad, I need you to drop everything and shave my legs.

Jag funderade lite här om dagen över mina senaste resor och insåg att det var 8½ år sen jag var på solsemeter förra gången. Det var när jag fick åka till Nya Zealand och fira nyår. Innan det var det Kreta 2001 och Turkiet 1995. Senaste resan utomlands var nästan fyra år sen när jag, Millan och Sara åkte till Milano i december 2010 och innan dess var det USA julen 2007. Sist jag reste utomland själv? Aldrig. Nu kommer jag ju inte vara själv när jag väl är där, men det känns ändå lite nervöst. Jag har inte kännt av nervositeten tidigare, troligen för att allt hände så fort och för att jag egentligen inte vet så många detaljer om vad jag kommer göra/hur jag kommer bo där borta, men när jag klev upp idag blev jag nervös.
Jag har nu packat allt utom datorn, bockat av allt på min "att göra"-lista, vägt väskan så att den inte är för tung och köpt allt jag har tänkt köpa. Det jag ska göra idag är att växla lite pengar så att jag kan ta mig från flyget till färjan på Santorini och köpa mat under de 12 timmar som spenderas där innan färjan går. Annars är allt klart. Det känns så overkligt på något vis! Men också väldigt spännnde.
Idag ska jag träffa Victor en snabbis är planen, även om jag bara är borta och att han faktiskt flyttar tillbaka till Umeå till hösten så blir det trevligt att ses en sväng innan jag far. Cookies får stanna hemma några dagar, Fanny vill hinna städa lite innan hon tar henne så att allt som är framme inte blir alldeles katthårigt. Men några dagar går nog bra, både Fia, Fanny och mamma kommer att ha varsinn nyckel hit så de kan hälsa på henne. Just ja, jag ska ta upp kattburen från förrådet! Det och duscha är det enda som står på agendan idag, förutom Victor, växla pengar och packa datorn.
Snart far jag alltså! Så himla sjukt! Planet till Stockholm går 19.20 och planet från Arlanda till Santorini går 23.55. Om 14½ timmar är jag i Grekland!
Lusen. Blir spännande att se vad de har för hästar där borta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback