Well I didn't leave you, eat a Poptart!

Herregud vilken match alltså! Det var sjukt skönt att Löven gjorde första målet, och sen skadade det inte att de gjorde andra och tredje heller, haha. I första perioden började de ganska halverst, men de kom igen och gjorde 3-0 i första perioden. Andra perioden var båda lagen bra och den slutade 0-0. I tredje perioden gjorde Olofström 2 mål innan det ens gått 5 minuter så man blev lagomt nervös måste jag säga! Men vi petade in två mål så ställningen var 5-2. När det bara var 5 minuter kvar gjorde Olofström ytterligare ett mål men vi gjorde sista och matchen slutade 6-3! Helvete så skönt att vi vann två matcher i rad, vilket nervvrak man skulle varit om de var tvugna att spela en avgörande match imorgon. Så nu är vi alltså vidare till kvalserien för Allsvenskan där fyra lag från Allettan och två från Allsvenskan slåss om två platser i just Allsvenskan. Jag hoppas vi tar oss upp, annars måste vi börja om från början nästa säsong, och med tanke på hur bra Löven varit den här säsongen tycker jag verkligen att de förtjänar att gå upp i Allsvenskan!
I övrigt har det varit en väldigt vanlig dag, lite stressigt innan hockeyn men mysigt. Jag åkte hem till Fia och Oskar efter fem där Fia och Fanny repade inför morgondagens The Last Waltz-tributespelningen och Oskar höll på med matlagning. Jag hoppade in och hjälpte i köket så vi fick hemagjorda köttbullar och riktigt potatismos innan matchen! Dock fick vi stressäta för att hinna iväg i tid, och väl vid Isladan var det kö in så vi missade elden, hahaha.
Imorgon blir det Melodifestivalen för hela slanten! Jag började gilla Robin Stjernbergs "You" så mycket att jag måste titta och rösta på honom imorgon, haha. Det hade varit roligt att gå på konserten, men den är tre timmar lång och kostar 350kr så valet är väl inte så mycket till val trots allt, haha.
Bild från när Green Devils firade 30år.

Kommentarer
Postat av: Theresia & Sophie

På vår blogg har vi nu en tävling där du kan vinna en design av Anna Form, gå in på denna länken för att läsa mer och delta! :) --> http://staybrave.blogg.se/2013/march/vinn-en-design-av-anna-form.html#comment <--

2013-03-09 @ 11:19:19
URL: http://staybrave.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback