That would make me the Quarter-man. Doesn't have the same ring to it.

Alltså ja, igår började jag titta på Game of Thrones och även om jag tvivlade de första tio minuterna så var jag helt fast efter första avsnittet! Jag fick hunden igår kväll och vi var ute en sväng vid tio tiden, men bortsett från det och några promenader idag så har jag inte gjort annat än att titta på Game of Thrones! Jag har nu bara ca 1½ avsnitt kvar av andra säsongen och det känns nästan lite drygt att åka till stugan nu när jag helst av allt skulle se även tredje säsongen direkt, hahaha. Men samtidigt är det ganska nice att spara lite på den, då har jag något att göra nästa helg, höhö.
Ellen sköter sig exemplariskt som vanligt och jag är fortfarande lika imponerad över hur cool hon är runt Cookies! När man möter andra hundar ute så bryr hon sig bara om de kommer nära, på håll så tittar hon knappt på dem, men så fort hon får nys på en katt så sticker hon iväg och lyssnar inte på något! Men här hemma med Cookies så är hon helt lugn och även om de kanske inte gosar eller busar så har de inga problem att dela min lilla lägenhet med varandra. De nosar på varandra iband men de låter varandra vara och ingen av dem har problem att sova, äta eller dricka  vatten. De är så himla snälla båda två!
Imorgon kommer Fanny tillbaka till civilisationen efter en vecka i Storuman men det blir bara några få timmar innan vi åker ut till stugan! Jag är sjukt peppad, jag har bara hunnit vara ut dit två gånger i år och väl där vill jag inte åka hem, haha. Från början missade jag några vändor eftersom jag hade ridning på söndagarna, sen när mamma och Fanny var ute förra gången Fanny var ledig så hade jag precis fått jobb på Volvo, och detsamma när Fia och Fanny var ute förrförra veckan. Men nu får jag äntligen åka ut, och förhoppningsvis stanna ända till på torsdag eller fredag! Minst tre nätter alltså och jag är så himla glad! Dessutom får Cookies följa med ut för första gången och det kommer bli väldigt spännande att se om hon vågar sig ut eller om hon trycker i stugan hela tiden. Och om hon gör det blir det spännande att se om hon får för sig att hoppa in i elden eller inte, haha. Hon är inte rädd för levande ljus, så eventuellt är hon inte heller rädd för elden.
Några bilder på hästarna från i torsdags då jag och Kicki var ut en sväng
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Hej! Vad heter hästen som gäspar på bilden? Den är så lik min gamla häst.. Kan du svara till min mail? Tacksam för svar :)

2013-08-16 @ 03:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback