I want to bash my head up against the wall until you go away, but you're not

Hej och hå, en hel vecka utan jobb men jag har ändå tjänat 2000kr före skatt! Inte illa! Jag har fått cykla till och från Volvo varje dag (1,2 mil/dag alltså) för att få betalt men det är ett litet pris att betala när jag sen fått betalt för att t.ex sova, titta på tv-serier, duscha, laga mat etc. I torsdags fick jag dessutom betalt för att åka på shoppingrunda med Kicki, haha. Eller ja, hon shoppade, jag följde med, men det var ändå väldigt trevligt. Vi for på Biltema, Rusta, Systemet, Coop Forum, Jula, Kappahl och Colorama på Ersboda och käkade lunch på Café Göteborg inne i stan innan vi åkte och hälsade på hästarna på betet. Vidare for vi på Granngården, Media Markt och avslutade en lång dag med att handla på Ica Maxi, haha. Jag tror att Kicki kom och hämtade upp mig vid ett-tiden på dagen och jag var inte hemma igen förrän efter nio på kvällen så det blev en lååång dag, men det var faktiskt skönt att göra något för en gångs skull! Igår kompenserade jag i och för sig för våran långa shoppingdag genom att sova fem timmar efter jag cyklat hem från Volvo, haha. Men när de inte ens fått igång klickdatan så finns det inte så mycket annat att göra! Eller okej, de fick igång det igår på eftermiddagen men då behövde vi inte göra något och de kommande två veckorna har jag (obetald) semester så he bli ingen klickdata förrän tidigast v.32 ändå så!
Ikväll blir jag med hund igen, på måndag ska jag vattna hästarna och sen kommer förhoppningsvis måndag-torsdag spenderas i stugan! Fanny kommer hem från Storuman på måndag och eftersom vi har både hunden, bilen och är båda lediga tills på fredag så ser det lovande ut! Dessutom ska nog Cookies få följa med, mårdarna verkar ha flyttat så jag behöver åtminstone inte oroa mig för att de ska äta upp henne, haha. Det ska bli spännande att se vad hon tycker om att få bo någon annanstans, och att få vara ute! Om hon vågar gå ut vill säga, hon är ju fortfarande lite av en fegis.
Nej, nu ska jag sluta babbla om ingenting och återgå till att göra.. ingenting.
Pausade i broparken på vägen hem från Volvo igår. Det har blivit riktigt fint där faktiskt, good job kommunen!
Min första solros! Den är typ en meter hög och själva blomman är ganska liten, den är jättesöt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback