Jag ska sluta gå på begravningar, man blir bara deprimerad. Och så skäms man för att man lever.

Malmö! Nu är jag äntligen här och det är supervårigt! Igår var en riktigt lång dag, jag klev upp 04.15 och gick och la mig 00.15 och där emellan hann jag åka tåg i ca 11,5 timmar och gå på teater i tre timmar i Helsingborg, haha. Just nu sitter vi och äter frukost och jag känner mig så himla hipp som sitter och skriver det här på Tofts lilla surfplatta (därför får ni också ha överseende med eventuella stavfel, haha).
Igår i alla fall. Jag klev som sagt upp 04.15 och även om jag då hade en timme på mig innan tåget skulle gå blev det ändå stressigt, jag förstår inte hur jag lyckas! Jag hade ju gjort i princip allt dagen innan men en timme är tydligen inte nog innan man ska åka med tåg, sen var jag ju i och för sig troligen ganska seg, jag hade väl lyckats sova i ca tre timmar den natten. Jag ska väl inte gnälla egentligen, jsg hann ju med tåget!
Från Umeå till Stockholm var det ett X3000-tåg och det var onekligen väldigt fräscht, men av någon konstig anledning har de inrett vagnarna så att stolarna inte står direkt bredvid väggen så man kunde inte sitta och luta sig mot väggen/fönstret som man i vanliga fall brukar görs på tåg, det blev alltså väldigt mycket svårare att sova på tåget. Jag låg på två säten en stund, det gick inte, sen låg jag på golvet en stund, men jag var så hungrig att jag inte kunde somna då heller. Efter lite frukost var jag dock så trött att jag frös och då tror jag att jag lyckades somna av ren utmattning, men det blev bara en timmes sömn.
Tåget blev lite försenat så det blev bara 20 minuter på Stockholm Central men jag hann vara både nostalgisk och sentimental längst ute på plattformen där man kunde se lite av Gamla Stan och Stadshuset, haha. (Jag vill bo i Stockholm!!). Tåget till Malmö var smärtfritt. Vi käkade lunch, tittade på Pitch Perfect på Fias dator och sen sov jsg i ungefär två timmar. Jag hade lätt kunnat sova längre om det inte var för att vi kom fram, haha. Mamma mötte oss på perrongen och vi hoppade direkt in i bilen och åkte upp till Helsingborg för att gå på teater! Först käkade vi thaimat på någon liten restaurang, sen mötte vi Anna utanför stadsteatern innan det var dags för "I Sista Minuten" som var otroligt bra!
Nu ska vi snart bege oss ut på stan tror jag, jag återkommer med en ny update senare!
Arkivbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback