11 frågor

Jag har blivit utmanad av Katarina att svara på 11 frågor, här kommer svaren.


1. Om du var tvungen att byta ut någon i din familj mot en kändis vem skulle du då välja? Typ Rolf Lassgård som pappa, Lindsay Lohan som syster eller Betty White som mormor.
Jag vill ha Optimus Prime som.. Husdjur? Hahahaha.



2. Vem regisserar filmen om ditt liv?
Michael Bay! Lätt! Men egentligen bara om man stoppar in några transformers, haha. Om man ska vara lite mer seriös hade jag nog valt Wes Anderson.





3. Om du var en bok, vilken skulle du då vara?
Georgia Nicholsons Dagbok.



4. Du får bara äta en maträtt resten av livet, vad väljer du?
Paj. Det finns både i mat- och efterrättsform!



5. Hur ser ditt drömhem ut?
Jag vet faktiskt inte, jag brukar inte tänka på det så mycket. Men det är nog en stor etagelägenhet med en enorm uteplats på taket där man kan ha en trädgård.



6. Om du fick bli vad som helst (miljonär, hund, poet, trollkarl) vad skulle du bli?
Trollkarl! (Eller ja, häxa). Dock skulle jag besitta magiska krafter som inte behöver ett trollspö och som inte hade några regler, alltså kan jag även bli smal, snygg, vältränad, rik, supersmart, begåvad etc, hahaha.


7. Vilka är dina fem peppigaste låtar?
Jag är lite av en periodare när det kommer till musik men just nu är det nog:
Loreen - Euphoia
Danny - Amazing
Axel Algmark - Kyss Mig
Daniel Adams-Ray - Dum Av Dig
Kings of Leon - True Love Way



8. Vad skulle du göra om du fick en påse pengar (typ 100 000)?
Köpa en häst eller två! Eller ja, Hebel och ev. en till häst, hahaha. Eller köa Hebel och resa en massa.



9. Du får tre biljetter till min nya tidsmaskin, vart åker du?
Tillbaka till typ 20-talet, sen fram i tiden kanske 40 år och sen fram några hundra år.




10. Vilken TV-serie skulle du helst leva i och vilken karaktär är du?
Oj, svårt. Med tanke på att jag är TV-serie nörd så finns det en hel del serier jag skulle vilja leva i. Men helst skulle jag nog vara Rose i Doctor Who. Dels för att hon får resa runt med två olika doktorer och dels för att hon får sig en alldeles egen David Tennant när deras äventyr är slut.



11. Hur ska vi göra världen till en bättre plats?
Införa en köttfri dag/vecka
Utöka all kollektivtrafik och göra den gratis
Förbjuda alla motorsporter (som man tävlar i) tills det finns biogas som fungerande bränsle.



Jag utmanar Linda, Susanne, Elvira och Linnea (varsinn), Ebba, Evelina och Jessica (varsinn), Tove, Axel, Jacqueline och Linnea

1. Vad ville du, som barn, bli när du blev stor?
2. Om du fick födas pånytt i ett annat årtionde, vilket skulle du välja?
3. Om du hade en superhjälteförmåga, vilken skulle det vara?
4. Du blir livstidsutvisad ur Sverige, var bosätter du dig?
5. Du vaknar upp en morgon och inser att du är i någon annans kropp. Du tittar ut genon fönstret och inser att du befinner dig i OS-byn i London. Vilken sport deltar du i?
6. Vad skulle du göra om du var osynlig en dag?
7. Om du fick träffa vem du ville i hela världen för en heldag med aktiviteter och måltider, vem träffar du då?
8. Vilken är den absolut bästa filmen du någonsin har sett?
9. Vad vill du ska förändras med världen vi lever i idag?
10. Men hoppsan! Du vann 42 miljoner på travet! Vad hittar du på nu?
11. Vilken är filmen om ditt liv?

Kör i vind!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback