Girl, you're such a backstabber, you're such a shit talker and everybody knows it

Ja, nu har jag varit hemma i några dagar och saker och ting börjar kännas som vanligt. Jag har konstant ont i magen, tänker alldeles för mycket, förbannar mig över snön etc. Dock har jag lite roliga saker på gång också! Dels så blev det gomiddag och tårta i tisdags när jag kom hem tillsammans med Umeå-familjen vilket var kung. Ikväll kommer farmor så vi ska fika imorgon också, sen på söndag är det fika hemma hos Ingrid eftersom jag fyllde i lördags och hon fyller år idag. Dessutom har Evelina födelsedagsfest ikväll så brist på roligheter har jag väl egentligen inte. Med lite tur får jag även vara med Victor i helgen och det är aldrig negativt.
På måndag börjar jag min praktik! Sofia från Arbetslivsresurs ringde mig i måndags precis innan jag tog tåget till Ørestad och berättade att jag fått en praktikplats på Willys, och visst har jag hört att Willys är sämst, men jag förlorar inget på att prova. Jag får avbryta praktiken när jag vill, men om jag trivs är det ju ett fabulöst sätt att få lite erfarenhet ifrån! Jag var dit igår och då bestämdes det att jag börjar kl.10 på måndag, jag är faktiskt taggad. Det ska bli så sköööönt att få något att göra!
En annan rolig sak är att jag red Detal på ridningen i tisdags, och i jämförelse med t.ex Hebel, Ryza eller Wendy är han ju faktiskt en riktig storhäst. Det var mycket att jobba med, men även om det inte gick jättebra så var det jätteroligt! Jag ser fram emot att fortsätta rida honom för jag kommer verkligen kunna lära mig mycket på honom, och när det blir hopptävling kommer jag inte behöva oroa mig för höjden som jag gjorde med Wendy. Det är bara så synd att den lokala hopptävlingen inte blir av! Men med lite tur kanske de har en klubbtävling där vi får vara med, och om inte annat har de nog i alla fall en ridskolehoppning närmare sommaren. Jag är hur som helst väldigt taggad på att fortsätta rida honom, även om det gick pissdåligt den gången jag red honom i höstas så hade jag inte fel när jag tänkte att jag tyckte om honom i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback