One two, one two three four!

Nej nu jävlar i helvete ska jag börja blogga regelbundet igen! Och jag ska försöka skriva om så intressanta saker som möjligt, för ibland hade jag ändå en hel del bevakare. Nu har jag typ inga alls. Inte så förvånande kanske efter som jag har ett inlägg från juli och ett från augusti typ. Alltså inget för något att läsa.

Jag kanske ska försöka inrikta min blogg på tv-serier? Det verkar ju vara det jag har mest koll på ändå! Jag kan till exempel berätta att flera serier har dragit igång nu efter sommaruppehåll och manusstrejk. Måste bara varna om att jag följer serier enligt amerikansk tid, inte svensk, så när de går på tv kan jag inte hjälpa dig mig.
Förra veckan drog tre av mina serier igång. Dubbelavsnitt av Prison Break säsong 4, Gossip Girl säsong två och One Tree Hill säsong 6. "Sjukt att OTH slog O.C. ändå" sa Tove för någon dag sedan. Både hon och jag hatade OTH när det kom för vi ansåg det som en dålig version av O.C. Men nog blev jag såld när jag började titta på det i våras. I början tyckte jag att det var lite B, lite High School Musical möter Bring It On, men jag fastnade för det rätt snabbt och sänkte fem säsonger på bara några veckor.

Andra serier jag har igång nu är 24 och Big Shots. 24 brukade jag titta på när det började för massor av år sedan på tv, såg några säsonger men kom av mig efter ett tag. Jag har tänkt länge på att jag ska ladda ner det, och nu har jag det. Eller ja, de två första säsongerna, men de andra är på g. Helt genialisk serie, jag älskar Kiefer Sutherland! Har bara kommit till andra avsnittet av första säsongen än, som jag redan har sett, men inte alls kommer ihåg!
Big Shots är rätt bra också, men jag fastnar som inte för det. Jag har hela första säsongen, men jag har fortfarande inte sett hela. Mer än hälften, men inte hela.
En annan serie jag har på datorn som jag inte tittat på än är The Black Donnellys, så det ska jag också göra någon gång.

Utöver serier har jag börjat titta mycket på filmer, och idag såg jag Wanted. Helt sjukt bra film! Jag brukar inte gilla pangpang filmer men oj, helt underbar! Vissa grejer visar de i slowmotion för de är så tekniskt perfektionistiska! Troligen inget man skulle kunna klara irl, men vad vet jag om det egentligen?

Do you agree or disagree? Please share!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback