It doesn't matter baby cause your hair is ugly too

Denna helg har inte varit att leka med!
På fredagen for jag ju ut och övninskörde med min mor, och det gick rätt bra faktiskt. Jag är nöjd med tanke på att det var andra gången jag körde och första gången med växellåda. Sen tog jag mig faktiskt till skolan (troligen bara för att mamma skjutsade dit mig) men det visade sig att jag inte behövde vara där. Jag fick några papper sen for jag till Tove och bakade muffins istället. Vi gick och hälsade på Toves mormor och hon hade en enorm dalahäst i vardagsrummet. Efter att ha torterat min mobil ett tag vaknade den faktiskt till i någon minut så jag kunde fota den. Men jag har inte lagt in bilderna på datorn såklart.
Jag fick middag där, och sen övningskörde Tove oss upp på Carlshöjd så jag kunde hämta min cykel, sen fortsatte vi till Linnéa på Umedalen där även Frida, Cicci och Theresa var. Vi har bara stanna i ungefär en kvart innan Linnéa och Frida var tvugna att gå till bussen, och jag och Tove tog cyklarna och mötte dem uppe på Mariehem där det var fest hos Fredrik. Han har seeeerisöt världens gulligaste katter! Dorran och Styrbritt, jag tror nästan jag måste kattnappa dem. Galen kväll men minnesvärd.

Lördagen spenderades först slappandes framför tvn hemma hos Tove innan jag tillsammans med hela familjen Andersson for ut till Strand och Familjen Paju på middag. Victor var inte där, och Calle kom senare, men de andra var där och det var kalasmysigt. Maten var underbar, stämningen var underbar. Vi bestämde oss för att gå på en promenad och jag och Tove lånade mjukisar av Max för att slippa frysa ihjäl. Jag fick ett par CPbyxor och Tove fick ett par med air condition, hahaha. Vi tjuvrökte, precis som Tove och jag gjorde i fjällen. Precis det som Toves mamma så gladeligt berättade för hela familjen Paju. Det blev yatzy och en bestämd gäst till nästa helgs ambivalensfest. Och Max sa att vi var bäst. Det vär lite provocerat kan jag erkänna, men jag kommer hålla det över honom för alltid! Hahaha, men Max var bäst på yatzy så det går jämt ut.

Söndagen har varit lika seg som de flesta söndagar. Sov lite för länge, men Tove och jag gick i alla fall på en ordentlig promenad och var ganska precis 14 år när vi smög runt på Östra Ersboda och försökte.. smyga lite.. Haha, ojoj. Hur som helst fick jag turligt nog skjuts hem med pappa och Marlene och när jag väl var hemma så träffade jag Stina vilket kände som att det var hundra år sen! Några snabba kramar i skolan och någon timme på stan, men nu fick vi äntligen prata lite. Vi satte oss bakom IKSU spa (på en av de bänkar som under vintertid ser ut att stå i Narnia) pratade om helgen och annat, rökte och gjorde våran egen installation i skulpturparken. Rätt fin blev den, men jag har dock ingen bild på det än, Stina har det.

Jag är sjukt... jag vet inte vilket ord jag söker, men ja. Åh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback