I'm feeling better about myself already!

Jag fick Fias presentkort till IKSU Spa innan hon for hem, hon hade inte använt hela och eftersom det gick ut idag så gick jag dit nu ikväll. Det var sjukt mysigt att simma runt där och sen mysa i varma källan. Det bästa var att jag fick gå in för dagspriset (160kr) istället för kvällspriset (220kr) bara för att receptionisten satt i telefon så länge, och det bara var två timmar kvar innan stängning. Sjuktvärt eftersom presentkortet hade 116kr kvar så jag fick gå på spa för 44kr! Det var även ett trevligt sätt att komma undan min annars så hektiska vardag med tv-serier, uttråkade internet-klickande och klagande över mitt fruktansvärt underbara liv. Hurra hurra! Nej men det var en väldigt uppskattad mys-boost. Och det är inte alla som kan ta en femminuters promenad en tisdagkväll och gå på spa!

När jag kom hem igen åt jag den sista muffinsen jag bakade förra veckan. Utom de jag åt hemma hos Axel så var det här den första jag åt vilket var lite speciellt eftersom jag alltid brukar äta upp allt jag bakar jättefort. Men den var faktiskt väldigt god den här gången! Jag gillade dem inte förra veckan, men nu efter att ha tinat den i micron var den riktigt god! Nästa gång ska jag i alla fall inte baka med osiktat rågmjöl, för det var ingen hitt. Nästa gång kanske jag i och för sig låter bli att baka över huvud taget och nöjer mig med att äta upp den vita chokladen. M-m-m!

Nu sitter jag här igen och kan inte bestämma mig om jag ska sova eller inte, för jag kan inte bestämma mig om jag ska fara till skolan eller inte imorgon. Jag blir knäpp! Jag önskar att jag var en normal människa som inte seriöst behövde fundera på saken tills huvudet trillar av. Jag önskar att det var en sån självklarhet att jag bara for dit! Och sen också att jag pallade att göra alla läxor.
NÄSTA VECKA SKA JAG KLARA ALLT! Då har jag lite tid på mig att mosa färdigt och bli taggad igen så att jag faktiskt orkar klara allt nästa vecka.

Jag suger, jag vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback