And if you try to hold me down I'm gonna spit in your eye and say that you can't stop the beat

Ridningen idag gick kung, knug, guld! Vi red ute och det tycker jag är jättemysigt, om man bortser från att det var ganska jättekallt i början. Det vankas ridskoledressyrtävling och det är helt underbart... De har infört LA för ponny igen! De har inte haft det på jättejättelänge! Och det är bara våran ridgrupp som får tävla LA, haha. Erica säger även att vi MÅSTE tävla och inte får tävla någon annan klass än LA. Men Ellen och Emilia verkade inte så taggade. Jag hoppas de ändrar sig, men man kan ju inte tvinga dem. Det är egentligen mer synd om Olivia och Ylva som inte ens vet att vi skrev upp dem på listan, haha! men vi kommer ju ändå bara tävla mot varandra, och det är bara att se det som en kul grej!
Jag är astaggad! Sist kom jag ändå 3a i LBn och då var det ju också bara ridgruppen. Nu har alla i och för sig blivit tusen gånger bättre, men ja.. Det blir spännande och kul. Jag vill ha en rosett, höhö.
Det här programmet är dock en aning mer avancerat än det vi tävlat tidigare. Då var det typ snett igenom, stora mittvolten och serpentiner. Nu är det förvänd galopp, skänkelvikningar och rygga. Och vi fick öva på de två första idag på lektionen. Förvänd galopp gick bra, men han var jättepigg så jag hade dels ingen större kontroll, och ibland fattade han fel galopp. Skänkelvikningarna var som sända från ovan! Helt klockrena! Erica sa till och med att det var mina bästa någonsin, och de som vet vem Erica Steegmans är vet att man är bra om man får beröm av henne!
Jag hoppas vi får träna på att rygga senare, för det har jag inte alls särskilt stor koll på. Och jag vill inte ha 0or i mitt protokoll!

Nu ska jag typ sova så att jag kanske tar mig till skolan imorgon. Första gången sen i måndags, hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback